GOD INFO

Grundejerforeningen Taarnborg

Her får du oplysninger om alle vore lokale og andre gode links.

Du skal bare klikke på dem. Så kommer det hele frem i et nyt vindue og når du lukker dette ned, havner du hos os igen.

Teknik.

Det elektroniske bibliotek - serverne. Vi hoster hos AddNet. Billedet her er dog fra en af Googles utallige servere over hele verden - men det ligner alt sammen hinanden.

Vi har fuld kontrol over vort websted, et webhotel med masser af funktioner og muligheder for Windows programmering i klassik ASP, .NET, .AJAX, samt mulighed for at benytte database server som MsSQL og MySQL. Endvidere har vi adgang til  en Email service med spamfilter og virusscanner, samt Dansk webmail med stavekontrol.
Vi har daglig backup af vore data - Vi har fri 24/7 Email support også aften og weekend.

- 100Gb trafik/md
- 20 Domæner+FTP
- 20 Shared SSL
- Ubegrænset Sub-domæner
- 2000Mb serverplads til mail
- 40 POP3/IMAP a´50Mb
- 20 MsSQL database
- Ubegrænset MySQL

Vi har 7 domænenavne. Vi har 100 Gb fri trafik pr. måned og ubegrænset plads til vore data (hjemmesider) og gratis online support. Vi betaler lidt under 1.000 kr. om året for det.

Hos Addnet får vi professionel webhosting på kraftige Windows baserede servere, som er placeret i Danmark (hos Jay-net) og som er forbundet til Internettet via en stærk redundant 20Gbit backbone forbindelse.

Serverene, er placeret i et datacenter i Danmark (i vort tilfælde Høje Tåstrup). Det er et topprofessionelt datacenter, som er med 24 timers kamera overvågning og alarmsikring, med topsikret adgangs kontrol, røg og temperatur sensorer, redundante kølesystemer. Alle servere er tilsluttet UPS og nødstrømsgenerator. For at være tættere på serverne i tilfælde af driftsforstyrrelser, har AddNet bevidst valgt at placere deres servere i Danmark, så kan de hurtigere  komme i kontakt med datacenteret, der på det nærmeste er bemandet i 24 timer,

Der bruges hovedsagelig servere fra Dell, som alle kører Raid1 på harddiskene (spejl af harddisken). Det er et led i sikkerheden ved evt. driftsfejl på serverne. Alle servere er hver især forbundet til omverden via en stærk redundant backbone forbindelse på i alt 20Gbit. På alle servere tages daglig backup, også af vore data. AddNet kontrollerer hele tiden deres serverpark og ved 70% udnyttelse af en server udvider de deres serverpark yderligere. Dette gør, at de altid har flere servere til samme service og ved servernedbrud, er det kun den ene server det går ud over og ikke hele servicen.

For almindelige dødelige som os er det her ren mystik, men det lyder da meget godt - ik´ ?
Tilbage til oversigt

Sådan får du noget ind på fra din internetforbindelse og op på din skærm fra vores hjemmeside. Det kommer fra den server, vi ligger på og fra en masse andre servere, hvis du altså klikker på de links - du kan læse om og klikke på nedenfor. Man behøver ikke begribe "et kuk" af det her, men så ser det lidt teknisk ud.

;-)

Webmaster har her samlet en række link, som du måske også vil synes er opmærksomheden værd.

Har du selv et link - du synes der er godt - så send det til os.

Vi linker ikke til lokale virksomheder - for så skal vi for at være retfærdige linke til alle. Vi vil heller ikke bringe reklamer for at få indtægter - sådan har bestyrelsen besluttet det.

Vor hjemmeside er ikke kommerciel og vore links her skal alene betragtes som service til dig og ikke som reklame for noget som helst. Lokale foreninger slår vi dog gerne på tromme for. Erhvervsvirksomhederne må klare sig selv.

Vi har valgt at linke til de få overnatningsmuligheder vi har i området. Det har vi selv haft brug for ved fester og andre arrangementer.

Foreningen støtter Taarnborg Forsamlingshus og vor forening er medlem heraf, men her kan gæster ikke overnatte - derfor er de andre medtaget. Kun som service ikke som reklame - selv om det er erhvervsvirksomheder.

Det er så Poul - vores Webmaster.

Bare klik her: WEBMASTER - så kan du sende ham en mail og give ham gode råd.

Her kommer så en række links - du skal bare klikke på dem.

Vi ved ikke vor gode de er, men da vi er ved at afprøve det hele og finde vore egne ben, så har vi fundet de her.

Giv os et praj, hvis du ikke synes de er relevante.

Nu er det jo sådan, at det ikke gør så meget, at en pølse er for lang - det er skidt, hvis den er kort.

IT BORGER

Webmaster har tilføjet denne side den 11. februar 2010. Det skyldes at der nu stilles en anden bredbåndsmåler til rådighed af IT-Styrelsen, end den du får stillet til rådighed af din egen bredbåndsudbyder. Udbyderens eget måleprogram måler alene hastigheden mellem dig og udbyderen og ikke hastigheden fra udbyderen videre ud på nettet. Det kan ikke bruges til noget - fordi det vigtigste er, om du får den hastighed du betaler for. Hvad nytter det at du har høj forbindelseshastighed til udbyderens server, men ikke til de tjenester du skal bruge forbindelsen til.

Den nye måler giver et mere retvisende billede. IT-Styrelsen udtaler: at generelt får man ikke den hastighed man betaler for. Det er efter Webmasters opfattelse bedrageri. Hvis du køber et kilo sukker i en forretning, skal der være et kilo i pakken og ikke 600 gram. Utroligt at man ikke griber ind, når man nu kender problematikken. Hvad kan mon grunden hertil kan være?

Køber du en 25 Mbit/s forbindelse op/ned skal du have 25 Mbit/s og ikke 10 Mbit/s. Prisforskellen er stor. Typisk fra 1200 - 2500 kr. årligt.

Det skal dog siges, at du taber noget hastighed når du opkobler via en trådløs router selv om routeren kan håndtere 54 Mbit/s. Routeren bruger noget tid på krypteringsalgoritmerne, idet der sendes i pakker og pakker skal kontrolleres for korrekt modtagelse og ved fejl sendes igen. Det koster lidt hastighed - typisk 10 - 20 %.

Her hos Webmaster anvender vi flere computere via en trådløs router, så er vi fri for kabler og har vi gæster på besøg kan de også komme på nettet via vor trådløse router. De får så et password af os og vi benytter også krypterede mac-adresser så sikkerheden er tip-top.

Det er rart at kunne sidde udendørs i haven og være på nettet i sommertiden eller have en bærbar med i garagen, når man reparerer noget og skal finde vejledninger og brugsanvisninger.

Der kræves også en højhastighedsforbindelse, hvis man anvender SKYPE med tilsluttet webkamera. Det er gratís billedtelefoni over nettet.

Vi bruger ofte computeren til at se TV på - her skal forbindelsen køre med højhastighed hele tiden for at det ikke skal hakke og og gå i stå hele tiden.

Det kan jo være at een vil se håndbold, en anden boogie og webmaster se tv-avisen og gæsterne surfer på nettet for at finde ideer til udflugter.

Problemet med de lave hastigheder skyldes at udbyderen ikke køber/lejer tilstrækkelige hurtige og bredbåndede forbindelser - så kommer spidsbelastningen når alle kunderne er på samtidig og det har man ikke dimensioneret efter.

I sandhedens interesse skal det også siges, at den server du henter opkoblingerne fra er overbelastet. Det oplever du ikke med vor hjemmeside. Alle servere er hos vor vært hver især forbundet til omverden via en stærk redundant backbone forbindelse på i alt 20Gbit/s. (Det ligger s betyder i sekundet og Gbit betyder Gigabit).

Vi har da også fået tilbagemeldinger om, at der ikke er problemer med at få vor hjemmeside på computeren i en fart.

Prøv hastighedsmåleren ved at klikke her (der er også en masse andre oplysninger - du kan også få testen sikkerheden på din computer).

KORSØR MEDBORGERHUS

Der er også en Musikforening, som også er HUSETS Støtte- og venneforening.

Denne hjemmeside er bestemt et besøg værd. Her kan du lige checke op på om der skulle være et arrangement, det var noget for dig. Du kan også se hvad dagens middag er (kan anbefales). Der er også en masse aktiviteter man kan gå til. Alt det og meget mere kan du finde på denne hjemmeside. Den er spritny og under udvikling.

Vor forening benytter sig af deres kopiservice. De har konkurrencedygtige priser. Kvaliteten er i top. De har også mødelokaler til større eller mindre arrangementer. Tal med Gorm, hvis du går og har planer til et arrangement. Han ved hvad det drejer sig om og har årelang erfaring. Du vil blive overrasket over opfindsomheden, hjælpsomheden og alle de gratis fede gode råd og idéer. Godt vi har det sted.

korsoer-medborgerhus.dk

SLAGELSE KOMMUNE

Vi har sat linket ind så du direkte kommer ind på politiksiden - det er den vi selv bruger mest for at læse dagsordener og bilag. Du kan selvfølgelig navigere rundt på hele kommunens hjemmeside. Den er meget omfangsrig. Vi anbefaler at du bruger søgefunktionen.

Slagelse kommune - politik

STOP INDBRUD

Tilbage til oversigt

Dette Web-sted er noget i klasse for sig selv. Det har siden sin oprettelse haft næsten 2.6 millioner besøgende. Her kan du blandt tusindvis af ting se Dronningens gobelinger. For en kunstelsker er det her bare siden !

Art on stamps - Dronningens gobeliner

Parcelhusejernes Landsforening

Ret og Raad - private

Detektormøntfund på Tårnborg

KRAK

Storebæltsbroen

DSB

FDM - benzinpriser

Tilbage til oversigt

Erik Petersen - Hvad vil du vide om Sprogø?

DMI - Vejrudsigten

Landuvikling Slagelse - vor forening er med

Den Store Danske - Svar på næsten alt

KMS - Se på kort

Region Sjælland

Naturklagenævnet

Tilbage til oversigt

Her lidt om reglerne for den nye pakke med tilskud til boligforbedringer:

Boligforbedringer

Tilbage til oversigt

Så lidt om nogle gamle, men dog spændende fund her i vort område - hele hjemmesiden hedder Guder og Grave og det er Nationalmuseet, der står for den.

Fund på Rødhøj

Fund i Svendstrup

Her er hele Guder og Grave siden:

Guder og grave

Tilbage til oversigt

Hvad med et kig i Korsør Posten:

Siden er vist lavet om til noget med DIN-BY ????

KorsørPosten

Tilbage til oversigt

Leder du efter en aktuel køreplan - så er det Moviatrafik

Køreplaner

Tilbage til oversigt

Her er en sjov lokal side fra Korsør - den er ikke så ringe endda.

Rigtig Korsoraner

Tilbage til oversigt

Hvordan er det lige med togtiderne på Korsør station ?

Korsør station og togtider

Tilbage til oversigt

Her er lidt trafikinformation - de har også Webkameraer, så man se den aktuelle trafik:

Trafik I her er Sydsjælland

Trafik II her er Nordsjælland

Tilbage til oversigt

Holder du ikke SJÆLLANDSKE - så kan du se lidt nyheder fra dette dagblad her:

Sjællandske

Tilbage til oversigt

Så er er der ikke at forglemme TV-Øst - her er også nyheder og videoklip:

TV-Øst

Lidt for børn:

Webmaster elsker denne side. Der er 2 spil han er helt vild med - for så kan han slappe af og beskæftige børn, der er på besøg eller er gæster i huset.

Det er Beauty Studio (for piger)

og Gold Miner (det er både for drenge og piger og de voksne kan også være med).

Et rigtigt sjovt spil, der er lavet for børn, der er indlagt på et sygehus er rigtig morsomt og underholdende - det vil voksne sikkert også synes - så kan du lære, at man skal bruge tryllecreme før man stikker.

Spillet hedder: Doktor Rargo

Du skal hjælpe Doktor Rargo på hospitalet, for der er rygende travlt! Find hen til de etager, hvor lamperne blinker. Dette betyder at der er patienter, som har brug for hjælp. Sørg altid for at undersøge patienterne før du behandler dem eller giver dem noget at spise/drikke.

Det er beregnet for børn i alderen 6 til 12 år. Børn der ikke er så stive til at læse endnu, må have hjælp af en voksen. Webmaster synes det er rigtig sejt med en fin humor, men han er også kun et stort barn.

Der er også et par små spil i dette spil (ses ved opstarten af spillet). Der er et ganske udmærket puslespil og her behøver man ikke kunne læse - så de mindste kan også være med.

Rigtig god fornøjelse.

Bare klik her:

GRATIS SPIL

Tilbage til oversigt

Her så en side om danske dyr - man kommer ind som gæst og kan hoppe lidt rundt - vil man se mere, må man betale. Der er masser af information om dyr - også kæledyr. Webmaster anbefaler den til de lidt større børn og unge. Mange skoler betaler for elevernes adgang, det gør vi ikke. Vi synes bare den er god.

DANSKE DYR

Tilbage til oversigt

Så har vi en god side om skoven. Den er ligesom dyresiden for de lidt større børn og unge, men mange voksne vil bestemt også finde den glimrende. Den er helt gratis.

SKOVEN

For voksne og unge:

Så er der lidt (meget) for EDB-nørderne. Webmaster synes det er en rigtig god side. Her kan du læse om alt det nye inden for EDB - hente gratis programmer - for eksempel Open Office pakken - så har du gratis kontorprogrammer, der kan mere end de fleste får brug for. Få en masse gode råd. Ja, holde dig opdateret med viden om din Komputter og måske få den til at køre bedre - eller hvis du er meget uheldig (Uha-ha), få den til at gå helt død.

Bare klik her:

EDB

Tilbage til oversig

t

Mere om tilskud til boligforbedring

Skifter du vinduer, installerer varmepumpe eller solfangere, er der ekstra tilskud at hente.

Så er der sat 1,5 Mia kr. af til renovering af boliger i Danmark, og pengene deles ud efter først til mølle-princippet. Det er muligt at opnå et tilskud til håndværkerlønninger på op til 15.000 kr. – tilskuddet udgør 40 pct. af lønnen inkl. moms. I særlige tilfælde kan der også opnås tilskud på 20 pct. af materialeprisen, men det gælder kun for:

Reparation eller udskiftning af ruder og vinduer og terrassedøre med glas.
Installation eller forbedring af varmepumpe/ventilation.
Installation af fjernvarme.
Udskiftning af olie- og gaskedler, installation af jordvarmepumper.
Installation af solfangere og solcelle.

Læs mere - KLIK her:

IDE NYT

Alt om haven

Så er det ved at være forår. Du kan sagtens gå i gang nu. Her er såtips til forkultivering i bed eller i vindueskarmen. Her er et hav af artikler for haveejeren. Hobbydrivhuset. Deling af planter og Webmaster ved snart ikke hvad - han er ikke selv så meget for lugning og det mere trælse havearbejde, men frøplanter og drivhus synes han er livsbekræftende. Han mener, det er et vidunder at se et frø spire, blive til en stor plante og forsøde dagligdagen med krydderurter, tomater, agurker, peberfrugter og megen andet godt fra nyttehaven og hobbydrivhuset. Er der noget bedre end ens egne solmodne tomater.

Bare KLIK her:

HAVENYT

Information om Taarnborg Forsamlingshus

Der er lige kommet nyt bestyrerpar - det er Sarah & Susanne.

De serverede lækre snitter til vor generalforsamling den 22. marts.

Sarah og Susanne tiltrådte som værter den 1. marts 2009. Her ses de med formanden Finn Vedel i midten og bestyrelsesmedlemmerne Bjarne Nielsen og Lars Erik Jensen.

TAARNBORG FORSAMLINGSHUS

Information om Taarnborg Kirke

Her kan du læse om kirken og få andre nyttige informationer.

TAARNBORG KIRKE

Information om Taarnborg Skole

Billede af Tårnborg skole. Det er idrætshallen i forgrunden til venstre og lige ovenover den "Solgården".. Vi ser ud over "det lille Nor" mod det store Korsør Nor.

Billede af Tårnborg skole. Vi ser her hen over skolen i retning mod Hulby.

Bladet kan du læse ved at besøge skolens hjemmeside.

Navn, Tårnborg Skole. Leder, Bent Frederiksen. Adresse, Tjærebyvej 1. Postnr. og by, 4220 Korsør. Telefon, 5838 0359. Telefax, 5838 8238

Hvad ved du egentlig om skolen og hvad de laver.

Det er virkelig morsomt at bladre rundt i, når man er blevet en gammel mand - der startede i 1. klasse i august 1950.

Gid jeg havde haft de muligheder og de omgivelser.

Hvis du på vor forside eller startside - om du vil - klikker på "Osten med de rullende øjne" eller det lille dannebrog - kan du se en SEJ VIDEO som 5.a på Tårnborgskolen har lavet.

Vi ved det ikke, men gætter på det er Jens Albert fra SFOen "TÅRNFALKEN", der står bag.

TAARNBORG SKOLE

Boeslunde Lokalråd

(det er vort naboområde mod sydøst)

BOESLUNDE LOKALRÅD

Hejninge Stillinge Lokalråd

(det er vor samarbejdspartner mod nord - grænsen går ved Tude å)

2sogne - Hejninge Stillinge Lokalråd

Halsskov Lokalråd

(det er vor samarbejdspartner mod vest)

(Lokalrådets logo - det gamle vandtårn på Halsskov)

Her skiller Korsør og Halsskov - indsejlingen til Korsør Havn set fra syd. Her en lystfisker på en frisk forårsdag. Bemærk "Glashusene" på den anden side. De er Halsskovvitter og ikke Korsoranere. foto: seidel. (opt. 1.5.2009)

Alle beboere på Halsskov, afgrænset af havnen, Storebælt, jernbanen og Ørnumvej, er automatisk medlem af lokalrådet.

HALSSKOV LOKALRÅD

VEMMELEV LOKALRÅD

(det er vor samarbejdspartner mod øst)

(Lokalrådets banner - Vemmelev kirke).

Deltagere på årsmødet 2009.

VEMMELEV LOKALRÅD

Korsør Golfklub

KORSØR GOLFKLUB

Grand Park

GRAND PARK

Korsør Marineforening

(Hør dem synge)

KORSØR MARINEFORENING

Taarnborg Idrætsforening

TAARNBORG IDRÆTSFORENING

Korsør Lystfiskerforening

KORSØR LYSTFISKERFORENING

Svenstrupgaard Feriecenter og Vandrerhjem

I det naturskønne Svenstrup nær ved Korsør, ligger det smukke og nænsomt nyrenoverede Svenstrupgaard Feriecenter. Svenstrupgaards jorder går direkte ned til dejlig badestrand, hvor Danmarks flotte bygningsværk STOREBÆLTSBROEN stolt rejser sig i horisonten.

SVENDSTRUPGAARD

Valutakurser, Obligationskurser, Aktiekurser

I disse krisetider kan det være rart, at holde sig orienteret om udviklingen. Skal man ud at rejse og skal købe valuta, er det da også rart at kende kurserne.

VALUTAKURSER

Tilbage til oversigt

Her kan du beregne virkningerne af skattereformen

Hvad betyder forårspakke 2.0 for mig? Husk at have alle relevante informationer klar inden du går i gang.

SKATTEBEREGNING

MILJØMINISTERIET PLANSYSTEMDK

Her kan du se en masse nyttig information om lokalplaner med videre.

MILJØMINISTERIET PLANSYSTEMDK

Skov- og Naturstyrelsen, Stormstrøm

Her er en af Webmasters favoritsider - det er natur, det drejer sig om. Det bugner med nyttig information. Prøv at bladre lidt rundt - der er mange foldere du kan hente.

SKOV OG NATUR

Tilbage til oversigt

Virkelig nyttig information til alle borgere i Danmark

Borger.dk er din indgang til hele det offentlige Danmark. På borger.dk kan du finde information og betjene dig selv over for det offentlige.

BORGERINFORMATION

Radio Storebælt

Radio Storebælts logo fra forsiden.

Her har vi Rita -  hun er næstformand i bestyrelsen og  daglig medarbejder på radiostationen. Her ses hun sammen med Stig Rossen.

Vor forening er medlem af Radio Storebælt. Det er en lokalradio beregnet for netop os der bor her. Hvorfor ikke prøve at lytte til denne radiostation. Den er drevet af frivillige medarbejdere. Du finder stationen på 105,7 MHz i FM båndet eller 89,5 MHz på fællesantennen. De har også puljebanko.

Radio Storebælt

Slagelse bibliotekerne

Korsør BibliotekVemmelev Bibliotek

Korsør Bibliotek  - Slagelse Bibliotek - Vemmelev Bibliotek (du kan aflevere lånt materiale alle tre steder - det kan godt være praktisk, hvis man lige skal der forbi).

Torben Jano

Fredag den 15. maj 2009 kl. 8.00 tiltrådte 43-årige Torben Jano stillingen som bibliotekschef ved Slagelse Bibliotekerne. Straks fra morgenstunden mødte han alle de ansatte fra bibliotekernes afdelinger i Korsør, Skælskør og Slagelse ved et velbesøgt personalemøde.

Torben Jano, som senest har været ansat som direktør i Byggeriets Uddannelser, afløser Michel Steen-Hansen, som i december 2008 blev direktør i Danmarks Biblioteksforening. I de mellemliggende måneder har administrationschef Erna Reutzer været konstitueret som bibliotekschef.

Denne side er webmasters vigtigste. Slagelse bibliotekerne. Her kan du låne Musik Cd'er, Playstation spil. DVD film, Lydbøger - nu også i Mp3 format, Skønlitteratur, Faglitteratur, Noder og en hel del mere - også bøger med stor skrift og i blindskrift.

Her er arrangementer, foredrag og kurser. Alle har adgang til at låne - også børn. Du har mulighed at låne materialer fra biblioteker over hele landet.

Tænk hvis det blev sådan, at du kunne aflevere i Brugsen og hente bestilte materialer samme steds. En umulig tanke - slet ikke - det er kun viljen det afhænger af, for at få indført noget sådant. Vi havde en gang en bogbus - og vi har kæmpet en kamp for at bevare biblioteksfilialen i Vemmelev. Dette er bare en anden måde at gøre det på.

Det hele startede på Vejle-bibliotekerne, man bruger fragtmandsruterne til i natten løb at bringe og hente materialer fra hele landet - de skal alligevel trille turene - I Vejle finder omkarteringen sted om natten. Det var lige en ny måde at gøre det på - og det har været en gigant succes.

Besøg siden og prøv dig frem. Du kan klare det hele hjemmefra - få gratis mail om dine bestillinger - gratis mail, når du kan afhente og oversigt over dine lån og mulighed for genlån og fornyelse.

Du kan også søge i databasen Danske Biblioteker og bestille herfra. Det er virkelig sejt - prøv det - og så slipper du for at bruge timer på at støve det hele op på reolerne og i kasserne. Det er kulturformidling - ikke kun for eliten. Det her er dit (fælleseje) - du har betalt for det over skatterne - også selv om du ikke betaler skat endnu.

Vi har lige her i februar 2010 fået ny leder af biblioteket i Korsør. Den ny boss hedder Kirsten Slot Larsen. Hun er dog "en gammel kending fra biblioteket i Slagelse". Hun er ekspert i børnebøger, men ved også en hulens masse andet, som en leder af et bibliotek skal kunne beherske. Kirsten skal vi nok blive glade for.

Kirsten Slot Larsen (kslar@slagelse.dk  -  Tlf.: 58 57 96 83)

SLAGELSE BIBLIOTEKERNE

By og Overfartmuseet i Korsør

BY OG OVERFARTSMUSEET

Danmarks Naturfredningsforening - lokalafdelingen

Her er kommunens største, ældste og mest aktive miljøforening - tidligere 3 lokalafdelinger. Den er ikke partipolitisk, men samarbejder med alle, der vil beskytte miljø eller natur. Find ud af hvem de er, og hvad de laver, samt hvad du kan bidrage med.

iblarsen@dawc.dk du kan skrive til ham.

Ib Larsen fra vort område (bor på Frølundevej) har været formand for afdelingen gennem mange år - bortset fra de år, hvor han var i Korsør Byråd. Alle der går eller i de senere år har gået på Tårnborg skole kender Ib, for her er han i det daglige lærer.

Her kan du også holde dig ajour med sager, projekter og arrangementer. Oplever du problemer i forhold til miljøet og naturen? Så kan DN måske være til hjælp! Det er dem du skal have fat på, når man ødelægger naturbeskyttede områder eller du ser oliefilm på en vandoverflade eller laver anlæg indenfor strandbeskyttelseslinien eksempelvis.

Fodsporet blev det officielle navn på naturstien, da denne blev åbnet - her afsløret af miljøminister Troels Lund Poulsen.

Også DN har sat et fodspor, Anna Fjordside der har været en af drivkræfterne bag den nye natursti, overtalte i 2007 DN til at investere 30.000 kr til et borgermøde om jernbanen, det er nu blevet til 48 mil. kr

DN SLAGELSE

Tilbage til oversigt

KFUM Spejderne i Taarnborg med tilholdssted på Bjerget.

KFUM spejdernes banner.

Gruppebillede fra  sommerlejren 2008 ved Præstø.

KFUM spejderne på Bjerget i Svendstrup samlet til tøndeslagning - det er fastelavn 2009 - der var også en ridder med - her nogle af de yngste deltagere.

KFUM SPEJDERNE TAARNBORG

E.D.R. Korsør Afdeling

Her ses lokalafdelingens formand René Pedersen -  OZ2ADU - med loddekolben. Han er radiotekniker i det daglige og er en man altid kan spørge og få hjælp af ud i den svære elektronik.

OZ8KOR & OZ2GBE
Svenstrup Strandvej 1A - DK 4220 Korsør
Mødeaften, onsdag kl.18.30 - 21.00

Der er også radioamatører, der holder til i hytten på bjerget - der er mange spejdere, der på den måde har fået licens og er  kommet i æteren.

En gang årligt holder spejderne sammen med radioamatørerne Jamboree in the Air - så må alle - under opsyn af en licenseret radioamatør - snakke med andre spejdere og nysgerrige over hele jordkloden via en radiosender - det er vildt spændende. Webmaster er selv radioamatør OZ4WW. Den meste snak er dog lokal på denne dag. Det er ikke så nemt det med fremmedsprogene og det er jo også morsomt at snakke med andre KFUMer andetsteds i landet.

E.D.R. Eksperimenterende Danske Radioamatører i Korsør

Korsør i 15.000 år - af Jette Kjærulff Hellesen og Ole Tuxen

Her er hjemmesidens logo.

Her kan du læse alt om Korsørs og dermed også Tårnborgs historie. Bogen er tidligere omdelt gratis til alle, men her kan du læse den on-line.

KORSØR HISTORIE

Lokalhistorisk arkiv for Korsør Kommune

Der er ikke noget at hente on-line, men linket nedenfor giver et overblik over arkivets indhold.

Søbatteriet 11
4220 Korsør
Email: jyska@slagelse.dk
eller: arkiv@slagelse.dk

Åbningstid: Man og on. 10-12, to. 14-17
Leder: Marianne Løje
Daglig leder: Jytte Skaaning

LOKALARKIVET KORSØR

PRØV ENGANG AT KIGGE PÅ LUFTFOTOS OG FÅ LAGT KORTINFORMATION OVEN I

(Vi har et links i kortmenuen til KRAK, men der er lige kommet nye luftfotos af hele Danmark - prøv det - det er virkelig morsomt, at se sit eget hus på et sådant foto).

KRAKS NYE LUFTFOTOS FRA HELE DANMARK

Tilbage til oversigt

Her er så Google Maps - her kan du se hele verden, men selvfølgelig også Danmark og dit hus - her er billederne ældre.

KORTINFORMATION

SIDSTE NYT - NU KAN DU SE PÅ HISTORISKE KORT FRA KORT- MATRIKELSTYRELSEN

(Her kan du virkelig gå på opdagelse på din hjemegn - her kan du se, at en del af Rødhøjvej faktisk har været hav, at der oprindelig gik en vej fra svinget på Rødhøjvej til Svendstrup by, at Mælkevej har været en jernbanedæmning - og du kan også se noget af den gamle kirkesti.

Det er originale kort, der er blevet digitaliseret). Du vil blive forbavset over, hvordan det hele så ud for over 100 år siden.

HISTORISKE KORT

En god Tv-programoversigt

TV PROGRAMOVERSIGT

Tilbage til oversigt

Velkommen til Energiportalen - Danmarks samling af kvalitetsressourcer på internettet indenfor energiområdet.

Energiportalen er blevet til i et samarbejde mellem Aalborg Universitetsbibliotek, Danmarks Tekniske Videncenter, Risø Bibliotek og Danmarks Elektroniske Fag- og Forskningsbibliotek, deff.dk. I dag varetages og vedligeholdes Energiportalen af Aalborg Universitetsbibliotek.

Det er nok - vil mange synes en meget nørdet side, men her er megen nyttig viden om energi. Webmaster er sikker på den bliver stemt ud.

ENERGIPORTALEN

Tilbage til oversigt

Jeg kunne finde følgende om en Junior- og Ungdomsklub i Tårnborg - det er ikke meget, men der er en klub - forstås. Formentlig på Taarnborg Skole. Der er også en mail-adresse, man kan jo prøve at sende en mail dertil eller ringe, hvis man vil vide mere.

Jeg har i dag den 30. juni 2010 faldet over, at Junior- og Ungdomsklubben faktisk har en hjemmeside. Det ser spændende ud, men ungerne hos webmaster er fløjet fra reden

Tårnborg Junior- og Ungdomsklub
Tjærebyvej 1
4220 Korsør
E-mail: JKTAARN@slagelse.dk

Tilbage til oversigt

Ja, sådan kunne vi blive ved. Webmasters erfaring er, at rigtig mange har svært ved at finde relevant information - det gælder selvfølgelig ikke dig. Jeg har valgt disse LINKS. Du ville måske have valgt nogle andre. Jeg stopper her, men ved du, at du kan se tv udsendelser og høre radioudsendelser på internettet. Mange udsendelser du ikke fik set på DR-TV ligger her til at blive set, når det passer dig.

Det kunne lige være en Tv-avis, du ikke fik set. Det bliver sidste link. Du kan også se TV og høre radio fra hele verden, men det vil jeg fortælle om en anden gang.

bare klik på øjet - hvis du vil se DR1 og DR2 eller høre radio!

DR

GIV DIN MENING TIL KENDE

Har du en kommentar til os så klik her og skriv løs - vi vil gerne høre din mening og dine kommentarer. Vi vil også meget gerne bringe dit debatindlæg her på hjemmesiden.

Bare klik her på: F E E D B A C K

INDKOMNE KOMMENTARER:

Venlig hilsen WEBMASTER - OPDATERET DEN 11. februar 2010.

Udgiverbemærkninger:

26. maj 2009. Vi mangler også LAL Slagelse. De er vist ved at omstrukturere. Vi vil ikke linke til hovedafdelingen med Ole Olsen som formand, men den lokale afdeling for Slagelse. Jeg havde den lige, da jeg læste om indkaldelsen til generalforsamlingen, men nu er den væk. Sammenslutningen af lokalråd i Slagelse (som er det samme) har ikke opdateret deres hjemmeside i længere tid.

Måske skal vi overveje at lægge et par af linkene fra Linksmenuen ind her. Det gør jo intet at man kan få fat i dem flere steder fra.

Nej! - det er noget rod. Alle lokale links skal være for sig og alle øvrige et andet sted.

(Rettet og opdateret den 26. maj 2009 - alle links afprøvet - billedrammer indsat - skriftstørrelser ændret - ny overskrift og så lidt teknisk fis i starten - flere små ændringer - ny chef for bibliotekerne og radio storebælt og lokalarkivet og Korsørs historie - e-mail til arkivet lagt ind som hyperlink - et par billeder for at live lidt op i den kedelige tekst).

13. august er der lagt bogmærkenavigering ind i toppen og til-toppen i alle afsnit. INFO-logo  toppen. 4. september 2009 - så blev alle de hjemmesidelogoer da lagt ind. Nu skal siden blot gøres lettilgængelig og overskuelig - det er den ikke nu. Forsøg nedenfor med indsættelse af urkode. virker sikkert ikke. 10. SEPTEMBER 2009 - FORSØGT AT RETTE ALLE HYPERLINKS - PRØVET AT LAVE LINKS TIL BILLEDERNE (WEB-SITE BANNERE) - TILFØJET STOP TYVEN.

11. februar 2010 tilføjet IT-borger.

30. juni 2010 rettet Tårnborg Junior- og ungdomsklub til med nye oplysninger om hjemmeside.

År 2010